بطحایی: سوء تفاهمات موجود را در مجلس رفع می کنم | وب سایت بنیتو

بطحایی: سوء تفاهمات موجود را در مجلس رفع می کنم

بطحایی: سوء تفاهمات موجود را در مجلس رفع می کنم

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل آموزش وپرورش با اشاره به جلسه استیضاح در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا تلاش خواهم کرد از کلیت آموزش و پرورش دفاع کنم تا خدشه ای به آموزش وپرورش وارد نشود و سوء تفاهمات موجود را رفع کنم.

سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور با اشاره به موضوع برگزاری جلسه استیضاح خود روز سه شنبه (۱۳ شهریور) در مجلس صورت می گیرد اذعان کرد: استیضاح را مربوط به خود دانسته؛ اما دفاع از آن را دفاع از همه مدیران آموزش و پرورش می دانم.
وی در این گردهمایی صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر اظهار داشت: در این راستا تلاش خواهم کرد از کلیت آموزش و پرورش دفاع کنم تا خدشه ای به آموزش وپرورش وارد نشود و سوء تفاهمات موجود را رفع کنم.

بطحایی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین تبریک میلاد باسعادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار کرد: نگاه ما به فعالیت ها و برنامه ها باید نگاه تیمی باشد؛ اهداف مشترک تعداد محدودی از افراد با مهارت های مکمل و مسئولیت متقابل فلسفه تشکیل یک تیم است لذا موفقیت یا شکست یک مجموعه مرهون هماهنگی یا عدم هماهنگی اعضای تیم است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همکاران در یک مجموعه نباید به چشم رقیب به یکدیگر نگاه کنند بلکه باید به عنوان یک همدل و همراه در کنار هم برای موفقیت سازمان تلاش کنند.
وی شرایط امروز کشور را خطیر برشمرد و اعلام کرد: در این شرایط بیش از پیش باید در انجام وظیفه خود تلاش کنیم و با انسجام بیشتری کا را پیش ببریم.
بطحایی با اشاره به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سند تحول گفت: ما تحول را از دو مسیر محتوا و مدیریت به پیش می بریم، همه تلاش مدیران کل باید در راستای گفتمان سازی سند تحول صورت گیرد و در سخنرانی ها از اصولی مانند مدرسه محوری سخن گفت و دائم در همه سطوح مدیریتی مدرسه را به عنوان یک اصل معرفی کنیم، حوزه های ستاد نیز نقش پشتیبانی دارند.

***چهار برنامه برای اجرای تحول و تحقق مدرسه محوری
وی با اشاره به اجرای چهار برنامه برای ایجاد تحول و تحقق مدرسه محوری تصریح کرد: اولین برنامه انتخاب و انتصاب مدیران از طریق سامانه مربوطه و ایجاد شرایط برای همه متقاضیان پست های مدیریتی است. دومین برنامه تحقق مدرسه محوری و اجرای طرح سنجش صلاحیت های مدیران و سومین برنامه طرح سنجش کیفیت مدارس و چهارمین برنامه تفویض اختیار به مدارس است که در این زمینه گام های جدی برداشته شده، مدیران استان ها و مناطق باید بسیاری اختیارات خود را به مدارس تفویض کنند و این برنامه را با جدیت پیگیری می کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده شدن تلویزیون تعاملی سینا خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل ما نبود ارتباط کافی معلمان با مدیران ستادی است،بنابراین باید از این ظرفیت برای تقویت تعامل بین مدیران، معلمان با مدیران بهره مند شویم.
وی حذف آزمون های زائد از مدارس ابتدایی را کاری بزرگ دانست و افزود: این سیاست اصلی آموزش وپرورش است؛ نباید از مهر ۹۷ شاهد برگزاری آزمون ها و وجود کتاب های کمک درسی باشیم.
بطحایی حذف رقابت های فردی در مدرسه را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: موفقیت های گروهی برای ما مهم است زیرا آثار تربیتی مطلوب دارد لذا نباید رقابت های فردی انجام شود. برنامه ای که برای اولین بار در آموزش و پرورش در حال رقم خوردن است و آن اختصاص دو ساعت به آموزش مهارت ها در پایه های چهارم تا ششم ابتدایی ودر دوره متوسطه دوره اول است که دانش آموزان با توجه به صلاحدید شورای مدرسه مهارت های زندگی را می آموزند.
عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: استراتژی های جدید آموزش وپرورش را باید به یک گفتمان تبدیل کنیم و دائم در سخنرانی ها این سیاست ها را برای مخاطبان تشریح کنیم.
وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود استان ها باید تلاش کنند هیچ مدرسه ای بدون معلم نباشد و مرکز نیروی انسانی مسئول مستقیم ساماندهی نیروی انسانی است.
در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور، ترویج گفتمان همکاری ها و پرهیز از موازی کاری ها از اولویت ها ی ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ، مطرح شد.

***ترویج گفتمان همکاری و پرهیز از موازی کاری از اولویت ها ی ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش
رئیس ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در جلسات مشترکی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم از ما خواستند تا قبل از اعمال و ابلاغ برنامه ها اهتمام ویژه ای در چگونگی اجرای برنامه ها شود و در حوزه تلاش شده به شکل عملیاتی و اجرایی به این خواسته وزیر پایبند باشیم. برنامه ها طوری تدوین و طراحی شود که بتوان به شکلی مطلوب در مدارس اقدام و اجرا هم شوند.
سید مجتبی ملکی افزود: امروز در جامعه در شرایطی هستیم که دغدغه اصلی خانواده ها، تعلیم وتربیت فرزندان است و علاوه برآموزش دانش، مهارت آموزی برای آنان بسیار مهم است و در این راستا باید از وزیر آموزش و پرورش تشکر کنم که دو ساعت از برنامه درسی مدارس را به فعالیت های پرورشی اختصاص داده و استفاده از ظرفیت های حوزه ها و حوزوی ها را مدنظر قرار داد و امیدواریم با نگاه مثبتی که وزیر به این ستاد دارد، همکاری ها استمرار پیدا کند تا دانش آموزان با مهارت های زندگی آشنا شوند.
دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه علمیه فعالیت های فاخری برای همکاری با آموزش و پرورش تدوین شده، گفت: برای تحقق برنامه های مشترک تربیتی، ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است که به جد پیگیر اجرایی شدن برنامه ها و مطالبات خانواده ها و دانش آموزان در امور تربیت و مهارتی هستیم.
ملکی با اشاره به هدف این همکاری ها خاطر نشان کرد: مهمترین هدف ستاد، ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش در دستیابی به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین است و بر این اساس با توجه به سند تحول بنیادین، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و نقشه جامع علمی کشور و سایر اسنادبالادستی، وظایف و برنامه هایی طراحی و در حال اجراست، در استان ها کمیته همکاری استان ها را با حضور ائمه جماعت و نمایندگان ولی فقیه داریم و فعالیت هایی در نظر گرفته شده و شناسایی ظرفیت ها، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تعامل با سایر دستگاه ها و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها از جمله فعالیت ها و اقدامات کمیته های استانی است.
وی با اشاره به دخالت نکردن در امور دارای متولی خاص در آموزش و پرورش، اظهار داشت: ترویج گفتمان همکاری ها و پرهیز از موازی کاری ها از اولویت ها ی ستاد است. با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نگاه تکمیلی و تعاملی به امور تربیتی دانش آموزان داریم و تنوع برنامه ها با رصد فرصت های تربیتی را سرلوحه کار قرارداده ایم و برنامه ریزی بر اساس واقعیات مبتنی بر آرمان هاو پرهیز از نگاه حزبی و جناحی را پیگیر هستیم.
ملکی گفت: در ستاد همکاری ها برنامه ها و اولویت هایی در نظر گرفته شده است که می توان به پژوهش در حوزه همکاری ها، همکاری در ایجاد و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی، اعزام مبلغان با تجربه به مدارس، تامین واستقرار روحانی در مدارس، برگزاری نشست های تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی، بازدید دانش آموزان از نظام آموزش مدارس علمیه، جذب و بکارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی، توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش، نظارت و بهسازی فعالیت ها اشاره کرد.
دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای ستاد تصریح کرد: تبیین رسالت و کارکردهای متقابل حوزه آموزش و پرورش، راهبری کلان اجرای برنامه، برگزاری کارگاه های آموزشی، تدوین و ابلاغ برنامه های سالانه، ارزیابی فعالیت های استانی، نیازسنجی برنامه ها و اشاعه و گفتمان سازی اهتمام به تشکیل مستمر جلسات از دستاوردهای ستاد همکاری هاست.

***اعزام کاروان ۳۰۰ میلیاردی تجهیزات ورزشی زنگ درس تربیت‌بدنی در استان‌های کشور
کاروان تجهیزات و اقلام ورزشی برای تجهیز ساعات درس تربیت‌بدنی مدارس کشور در سال تحصیلی پیش‌رو به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال تهیه شده و طبق برنامه از روز چهارشنبه (۱۴ شهریور) به صورت رسمی از مراکز ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور به سمت مدارس به حرکت درخواهد آمد.
بر اساس این گزارش، اقلام ورزشی این کاروان‌ها که متناسب با مفاد درس تربیت‌بدنی مقاطع مختلف تحصیلی تهیه شده، مشتمل بر توپ‌های فوتسال، فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، حلقه هولاهوپ، راکت‌های پینگ‌پنگ و بدمینتون، میز تنیس‌، طناب ورزشی، مانع مخروطی و کاورهای رنگی ورزشی است تا در جهت رفاه حال معلمان درس تربیت‌بدنی و دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو، به مدارس سراسر کشور ارسال می شود.
حرکت کاروان‌های اقلام ورزشی پس از افتتاح رسمی از خراسان رضوی، طبق تقویم اجرایی به مدت ۱۰ روز در سایر استان‌های کشور ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *