رشد سریع و مجدد مو در مدت زمان کوتاه | وب سایت بنیتو

رشد سریع و مجدد مو در مدت زمان کوتاه

موی انسان با نرخ نسبتا ثابتی رشد میکنه که بهش نرخ رشد میگن. بر اساس مرکز کنترل بیماری های آمریکا (CDC)، موی سر انسان با نرخ متوسط ۱٫۲۵ سانتی متر در ماه رشد میکنه، یا به عبارتی ۱۵٫۳ سانتی متر در هر سال. البته این میزان میانگین هست و ممکنه برای برخی از افراد نرخ رشد مو کمتر یا بیشتر باشه. هرچند که عواملی مثل استرس، تغذیه و بیماری هایی خاص میتونن باعث کم تر شدن نرخ رشد مو یا اصلا توقف رشد بشن، اما در شرایط نرمال موی سر شما همیشه در حال رشد کردنه.
اون چیزی که در مرحله ی اول در میزان نرخ رشد مو تاثیر داره، ژنتیک هست که در هر فرد، حتی در افراد یک خانواده هم، ممکنه متفاوت باشه.
دانشمندها معتقدند که عواملی مثل نژاد، سن و … در سرعت رشد مو تاثیر دارن. طبق یک مطالعه ی انجام شده، موی آسیایی ها بالاترین نرخ رشد رو داره (۱۶ سانتی متر در هر سال). هند و اروپایی ها (سفید پوستان) با رشد ۱۲٫۷ سانتی متر در سال در رتبه دوم قرار دارن. آفریقایی ها هم کمترین نرخ رشد مو را دارند که ۱۱سانتی متر در هر سال هست.

رویش سریع مو

به بیانی دیگر، نرخ رشد مو بستگی به مدل ساقه مو (فر، صاف،…) و ضخامت ساقه مو داره. اگه یک موی آسیای رو ببریم میبینیم که ساختار دایره ای و استوانه ای داره. اگه همین کار رو با موی یک سفید پوست کنیم میبینیم که ساقه مو بیشتر فرم تخم مرغی داره. موی آفریقایی از هر نوع موی دیگه ای تخم مرغی و بیضی شکل تر هست.

بسیاری از مردم در رشد موهاشان عجله دارند چون یا در آستانه ازدواج کردن هستند، یا قصد رفتن به مجلسی رسمی را دارند، یا در انتظار ملاقات همسرشان در آینده نزدیکند، یا قسمتی از پوست سرشان دیده می شود و می خواهند جای خالی بی مو در سر هر چه زودتر پر شود. آنها خواستار توصیه ای اند که چگونه موهای کوتاهشان در چند هفته بلند شود.
اگرچه شبیه چنین مقالات و تبلیغات و وب سایتهایی مبنی بر بلند شدن آنی مو را می بینید ولی طبق نظر متخصصان چنین رشد آنی مو امکان ندارد. منتظر معجزه نباشید عوامل زیادی می تواند باعث به حداکثر رساندن توانایی رشد موهاتان باشد اما بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که آنها نیز محدودیت هایی دارند. در این مقاله سعی شده نکاتی که می تواند برای شما در مورد افزایش سرعت رشد مو مفید باشد تقدیم گردد.

بهترین موقع برای بلند شدن مو شب هنگام است که بیشترین رشد مو را دارید. ولی نه آنقدر که وقتی از خواب بیدار شدید مو های شما یکی دو سانت رشد کرده باشد.
استثنائات نادری وجود دارد، اما تحقیقات علمی نشان داده است که موی سر اغلب مردم حداکثر ۶ اینچ ( در حدود ۱۵ سانتی متر) در سال رشد می کند. یکی از این استثنائات، شخصی به نام «کریستال گیل» است که بطور قابل توجهی نرخ رشد مویش از میانگین افراد سریع تر است.

موهاتان مرده است ــ اجازه دهید در آرامش استراحت کند.
متأسفانه بسیاری مردم از این موضوع بی خبرند مو می تواند بطور فوق العاده ای مرتجع شود. هر مو یکبار از میان پوست ظاهر می شود و امکان تجدید و ترمیم کردن دوباره خود را ندارد.

تعداد استاندارد موی سر افراد معمولی ۱۰۰/۰۰۰ تاست که بطور میانگین سرعت رشد فقط نیم اینچ (۱٫۳ سانتی متر) در ماه است. از نظر زمانی اگر انتهای مو رشد مستقیم رو به پایینی تا شانه داشته باشد، تقریباً ۲ سال زمان لازم است.
در این باره فکر کنید دو سال زمان طولانی است تا مو روزانه در معرض استهلاک محیطی، شستشو، خشک کردن، شانه زدن و هر فرایند شیمیایی دیگری باشد! مو شبیه یک تکه ابریشم یا پارچه نرمی است که حتی اگر بهترین مراقبت ممکن را از موتان بکنید باز هم بعد از ۲ سال رو به فرسودگی و کهنگی می رود و در دوره رشد مو، بهم فشرده و پیچیده می شود.

حداکثر دوره رشد سریع مو
ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در حفظ سلامتی مو ایفا می کنند. هر کمبود مواد مغذی می تواند منجر به نازک شدن مو یا حتی طاسی کامل شود.
این یک حقیقت ثابت شده است که تیروئید کم کار می تواند در نتیجه باعث فرفری شدن و شکنندگی مو شود در حالی که در تیروئید پرکار، مو چرب و شل می شود.
دلیل اصلی باریک شدن مو نهایتاً به شرایط بدنتان برمی گردد. با بدن سالم و با تغذیه خوب، مو درخشان و باشکوهی خواهید داشت. اگر هر مشکلی از نظر سلامتی دارید یا هر کمبود غذایی را تحمل می کنید، موتان ممکن است توقف رشد یا آسیب را نشان دهد.

اگر بدنتان در سلامت خوبی باشد، دوره رشد ژنتیکی مو می تواند افزایش یابد. در این میان خوردن ترکیب مناسب اسیدهای آمینه، ویتامینهای B، همین طور B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک در برنامه مواد مکملی مهم است. کشف شده برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیکا و روی در حفظ سلامتی مو مهم اند.

همچنین بتاکاروتن برای رشد مو بسیار مهم است. به خاطر اینکه به ویتامین A که به عنوان یک نیاز بدن است تبدیل می شود، به ادامه رشد نرمال مو، رشد استخوان، حفظ پوشش رشته های عصبی، همچنین به سلامتی پوست، مو و ناخن کمک می کند. بتاکاروتن در سبزیجات و میوه های زرد و سبز یافت می شود.

پروتئین مهم است
چون مو از پروتئین است، غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تأخیر در رشد مو شود. این حرف درست است که اگر غذای با پروتئین کافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رویش مو است.
بعضی کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند بکارگیری رژیم غذایی جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه ۲ قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحکام و زیبایی مو می شود.
منابع غذایی خوب دیگر برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است.
پروتئین سبوس دار هم به تحریک رشد مو کمک می کند. یک مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان می کند که سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود اما سبب رشد آن می شود.

موانع رشد
استرس بیش از اندازه و بعضی داروها شناخته شده اند که رشد مو را به تأخیر می اندازد. اما اگر در شرایط مصرف دارو هستید طبق دستور پزشک باید عمل کنید و توجهی به آسیب مو نکنید.

هشدار:همیشه قبل از اینکه هر نوع ویتامین، مواد معدنی یا دستور گیاهی از هر نوعی که می خواهد باشد را مصرف کنید، با پزشکتان مشورت کنید تا دخالتی در درمانی که شما تحت نظر هستید، نداشته باشد.
بهر حال اگر تحت استرس شدیدی هستید پزشک می تواند در کاهش استرس کمک کند، می دانید که عبادت یا استراحت راهی برای تقلیل هر نوع استرس مهم در زندگیتان است. مویتان عاشق زندگی بی استرس برای شماست. بخش دیگری از کمک به مو، استراحت و خواب است. دریافته اند که باعث رشد سریعتر می شود، مو نیاز به مقدار کافی خواب ( ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز ) دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *