نشانه های کمبود انواع ویتامین ها و مواد معدنی روی صورت و چهره | وب سایت بنیتو

نشانه های کمبود انواع ویتامین ها و مواد معدنی روی صورت و چهره

نشانه های کمبود مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای بدن

۱٫ رنگ پریدگی :اگر روز به روز رنگ پریده تر می شوید، یعنی کمبود ویتامین b12 دارید و همچنین اگر مشکلاتی در حافظه و خستگی دارید، بیشتر از ماهی و گوشت ارگانیک استفاده کنید.

۲٫ موهای ضعیف : اگر موهای خشک و شکننده و پر از شوره دارید، ممکن است کمبود ویتامین B7 (بیوتین) داشته باشید. معمولا این اتفاق وقتی می افتد که آنتی بیوتیک زیادی مصرف کرده باشید که باکتری های روده ای را از بین می برد. خوردن غذاهایی که حاوی بیوتین فراوانی هستند، مثل:قارچ، زرده تخم مرغ و گل کلم توصیه می شود.

علائم کمبود مواد غذایی

علائم کمبود ویتامین های و مواد مغذی برای بدن

۳٫ چشم های پف کرده : چشم های پف کرده و پاهای باد کرده نشانه ی کمبود ید است و نشانه های دیگری مثل ناخن های شکننده، پوست خشک و افزایش وزن هم دارد. سبزی ها و ماهی حاوی ید هستند.

۴٫ لب های رنگ پریده : رنگ پریدگی لب و لثه کمبود آهن را نشان می دهد که در خانم ها بیشتر از آقایان است. اسفناج حاوی آهن فراوانی است.

نشانه کمبود ویتامین

نشانه های کمبود ویتامین ها و مواد معدنی روی چهره و صورت

۵٫ صافی و شلی بیش از حد زبان : یکی از نشانه های کمبود ویتامین b12 است که با خوردن گوشت بدون چربی درست می شود.

۶٫ حساسیت یا خون ریزی لثه :خونریزی و حساسیت لثه، کمبود ویتامین c را نشان می دهد و باعث مشکلات سلامتی و درد ماهیچه ای می شود. خوردن ویتامین c ، مرکبات و توت به سلامتی لثه کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *