اخبار

شعیبی: «روز بلوا» سیاسی نیست/ وارد جزئیات پرونده فساد نشدیم تا مخاطب خسته نشود

بهروز شعیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی نکات گنگ و مبهم در فیلم به دلیل عدم ورود به جزئیات پرونده فساد مالی وجود دارد، بهتر نبود به جزئیات پرونده بیشتر ورود می‌کردید و داستان را بر آن اساس پیش می‌بردید، اظهارداشت: آن وقت دیگر درام لطمه می‌دید.

وی افزود: بخش عمده قصه روابط آدم‌هاست و داستان شخصیت محور است و این شخصیت محور بودن کمک می‌کرد سعی کنیم درام را در طول قصّه فراموش نکنیم. 

کارگردان فیلم روز بلوا ادامه داد: اگر بیشتر وارد جزئیات پرونده می‌شدیم قول می‌دهم شما به عنوان مخاطب خسته می‌شدید.

شعیبی همچنین درباره فیلم بعدی خود و اینکه آیا باز هم فیلمی با همین فضا و موقعیت خواهد ساخت، گفت: خیر یک قصه دیگر و با سر و شکل دیگری کار می‌کنم مگر اینکه مسائل اجتماعی من را مجبور کند.

وی تاکید کرد: در لحظه اول به دنبال ساختن فیلم درباره روحانیت نبودیم و دنبال یک شخصیتی بودیم که متناسب با داستان فیلم باشد اما وقتی شخصیت را کدگذاری کردیم به یک روحانی رسیدیم و وقتی من درباره شخصیت یک روحانی فیلم می‌سازم سعی می‌کنم همه ابعاد آن را مورد توجه قرار دهم.

کارگردان فیلم روز بلوا که فیلم‌ سیانور را هم در کارنامه خود دارد، در پاسخ به این سوال که چرا باوجود اینکه در فیلم ارجاعات سیاسی دارید، اما دقیق به آن اشاره نمی‌کنید، گفت: برای اینکه فیلم سیاسی نیست. هر فیلمی که درباره مسائل اجتماعی ساخته می‌شود، متاثر از مسائل سیاسی روز است اما قرار نبود من فیلم سیاسی بسازم و تاریخ مصرف خاصی داشته باشد چون ساختن فیلم درباره مساله سیاسی یعنی اینکه من درباره یک برهه خاصی صحبت می‌کنم.

وی ادامه داد: تلاش من این بوده که فیلم در طول زمان کار کند و در هر دوره برداشتی متناسب با زمان دیده شدن فیلم داشته باشد؛ به طور مشخص فیلم محله چینی‌ها که برای ساختن فیلم به آن رجوع می‌کردیم را مثال می‌زنیم که ما نمی‌دانیم این فیلم در چه دوره سیاسی ساخته شده است اما تمام کدهای فیلم برای هر دوره‌ای کارکرد خودش را دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن