اخبار

فارس من| هزینه کرد مناسب دانشگاه‌ها باعث خروجی برتر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران این خبرگزاری مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

 مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «نتیجه بودجه‌های میلیاردی در دانشگاه‌های دولتی چیست؟» را  مطرح کرده و تاکید کردند که « صرف قبولی در آزمون ملاک خوبی برای رایگان بودن امکانات یک دانشگاه نیست و بهتر است سیستم‌ رتبه‌بندی بهتری برای دانشگاه‌های کشور تعریف گردد و هر دانشگاهی که برای مردم و کشور مفیدتر بود امکانات دولتی بیشتری دریافت کند.» و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در این باره گفت: اگر در دانشگاه‌هایی مثل علم و صنعت سرانه مقالات ISI به ۴ رسیده در نتیجه حمایت‌های دولتی، حضور نخبگان  علمی در دانشگاه‌ها،‌ حمایت از پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها‌ی دانشگاهی بوده است. 

وی افزود: طبیعتاً دانش‌آموختگانی که با کیفیت بسیار خوب از دانشگاه‌های برتر کشور دانش‌آموخته شده و بدون هیچ پیش‌نیازی جذب دانشگاه‌های خارجی و حتی به عنوان عضو هیأت علمی انتخاب می‌شوند، مؤید هزینه‌کرد مناسب دانشگاه‌ها و خروجی مناسبی است که دانشگاه‌های برتر دارند. 

ذاکری تاکید کرد که دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مهندسان آچار به دست، افرادی متخصص و خلاق هستند که می‌توانند به توسعه کشور کمک کنند.

* دانش‌آموختگان علم و صنعت مهندسان آچار به دست هستند

وی خاطرنشان کرد: از قدیم الایام دانش‌آموختگان علم و صنعت را می‌گویند مهندسان آچار به دست، علتش این است که در دانشگاه‌ علم و صنعت کارگاه‌های متعددی وجود دارد و دانشجو در دوره تحصیل خودش مهارت‌های زیادی را کسب می‌کند. من بارها این مثال را زدم شاید تنها دانشگاهی که دانشجویانش آرماتور بندی می‌کنند دانشگاه علم و صنعت است.  این دانشگاه کارگاهی دارد به نام کارگاه ساختمانی که دانشجو باید برود و با دست خودش این آرماتور را خم کند و با سیم ببندد.

انتهای  پیام/

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن