خواندنی

راهکارهایی برای هضم بهتر غذا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آهسته غذا خوردن و جویدن صحیح و کامل غذا پیش از بلع، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد سیستم گوارش دارد.

تحرک داشته باشید

ورزش‌های خاصی برای هضم آسان غذا وجود دارد اما در حالت کلی هر حرکت فیزیکی به هضم غذا کمک می‌کند.

زیاد غذا نخورید

مراقب مقدار غذای خود باشید. بدون این‌که توجه کنیم با چه مقدار از غذا سیر می‌شویم

عادت داریم کل غذای بشقابمان را تمام کنیم. سعی کنید بشقاب را کامل پر نکنید.

تا حد امکان از مصرف کنسروها خودداری کنید

کنسروها دشمن هضم غذا هستند.

چیزی که شش ماه در قفسه مغازه مانده بهتر است همان جا بماند.

هنگام ظهر کمی استراحت کنید

هنگام ظهر محل کار را ترک کنید و به پاهای خود استراحت دهید.

به پارک یا فضای سبز اطراف بروید، کفش‌هایتان را در بیاورید و به آسمان نگاه کنید.

با پاهای برهنه سموم پا راحت تر آزاد

می شود و می‌توانید ویتامین D بیشتری هم جذب کنید.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن